Drukuj
Kategoria: Info
Odsłony: 854

b_250_100_16777215_00_images_2014_9_Hobbitomania.jpgb_250_100_16777215_00_images_2014_9_Dyplom_Interklasa.jpgPolski Portal Edukacyjny Interkl@sa i Forum Film Sp. z o. o. zaprosił wszystkich wielbicieli Tolkienowskiego Śródziemia do udziału w cyklu konkursów „Hobbit Quest” związanych z tematyką książki „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena.

Na projekt „Hobbit Quest” składało się 5 konkursów o różnym charakterze (m.in. literackim, plastycznym i fotograficznym) nawiązujących do tematyki "Hobbita" J.R.R. Tolkiena. Poszczególne rozgrywki projektowe były ogłaszane na przestrzeni listopada i grudnia 2013 r. (I etap gry) oraz w styczniu 2014 r. (II etap gry) na specjalnie w tym celu stworzonej witrynie: www.konkurshobbit.pl

Zasady każdej z cząstkowych rywalizacji określane zostały przez osobne regulaminy, publikowane na stronie projektowej w dniu ogłoszenia kolejnych rozgrywek.
W konkursach prowadzonych w ramach projektu „Hobbit Quest” wzięły udział 3 uczennice klasy VI: Dominika Gondek, Weronika Koza i Ewelina Szarota. Uczestniczki inicjatywy zbierały punkty biorąc udział w następujących rywalizacjach:
1.  Konkurs literacki pt. „Włochatymi stopami przez świat – czyli niezwykłe przygody pewnego hobbita” (IV miejsce)…………………………………………………………………
2. Konkurs fotograficzny pt. „Shire w nowej odsłonie” (II miejsce))………………..
3. Konkurs na najlepsze przebranie „Zamień ubranko na tolkienowskie wdzianko” (IV miejsce)
4. Konkurs plastyczny pt. „Okno na Śródziemie” (IV miejsce)………………………
5. Konkurs na najlepszą recenzję filmową pt. „Recenzja z „Hobbitem” w tle” (I miejsce)

 

W nagrodę za uzyskanie I miejsca za najlepszą recenzję uczennice wygrały nagrody ufundowane przez dystrybutora filmu „Hobbit: Pustkowie Smauga”: płyty ze ścieżką dźwiękową do dwóch części filmu, koszulki z bohaterami tolkienowskiej trylogii, album i grę planszową opartą na treści książki. Udział w rywalizacji pokazał uczennicom, że świat Tolkiena znajduje się nie tylko w Nowej Zelandii, ale można go dostrzec wokół siebie.