Drukuj
Kategoria: Głosiciel fotoreportaż
Odsłony: 664

b_250_100_16777215_00_images_stories_glosiciel_reportaz_kod_011.jpgUczniowie Szkoły Podstawowej w Stróżach biorą udział w II edycji programu „Mistrzowie kodowania”, wdrażanego w życie przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz Stowarzyszenie „Rodziców w edukacji” we współpracy z Samsung Electronics Polska. Nauka programowania jest jednym z bardzo ważnych trendów w edukacji szkolnej. Warunkiem uczestnictwa było odbycie dwudniowego szkolenia nauczyciela w tym zakresie. Dzięki programowi „Mistrzowie kodowania” uczniowie rozwijają swoją wiedzę, wyobraźnię, kreatywność, a przede wszystkim logiczne myślenie. Programowanie w intuicyjnym języku Scratch umożliwia m.in. tworzenie gier, pokazów multimedialnych, historyjek i wiele różnych fajnych projektów. O walorach kodowania mogli przekonać się zaproszeni goście.

12 lutego br. mali mistrzowie wprowadzali w tajniki programowania zaproszonych do pracowni komputerowej dorosłych z kręgu gminnego samorządu. Po pokazie prac i umiejętności kodowania stróskich uczniów, nastąpiła zamiana ról. Tym razem, w asyście mistrzów, do komputera zasiedli zaproszeni goście, którzy z pomocą uczniów wykonali swój pierwszy projekt i jak się potem okazało - wcale to nie było takie trudne, choć początkowo  widać było obawy „czy sobie poradzę”. Projekt nosił tytuł „Zabawa z pączkami” z racji „tłustego czwartku”.
W nauce kodowania wzięli udział: dyr. Elżbieta Malawska-Pajor, radni miejscy: Paulina Siemińska i Maciej Krakowski, dyr. Gminnego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli Małgorzata Jaworska, pełnomocnik ds. profilaktyki Monika Kulak oraz red. Marek Niemiec.
Na koniec obdarowano się nawzajem cukierkami i pączkami, zaś pani dyrektor wręczyła uczestnikom zajęć stosowne certyfikaty. Uczniowie zaprezentowali też prace w innym programie - „Baltie”, w którym programują także ci najmłodsi z klas I-III.

gallery1 gallery1 gallery1
gallery1 gallery1 gallery1
gallery1 gallery1 gallery1
gallery1 gallery1 gallery1
gallery1 gallery1