Baner 4
 

altPisałem o ofercie sportowej na zbliżające się ferie zimowe w Zakliczynie. Przypominam że ferie zimowe dla uczniów w Małopolsce odbędą się w drugiej połowie lutego ( 13 -24.02. 2012). Jak już informowałem 12 lutego ( w niedzielę) w sali im. Spytka Jordana w ratuszu odbędzie się II Ogólnopolski Turniej Szachowy "O buławę Jordana." Zgodnie z zapowiedzią dziś przedstawiam zasady uczestnictwa w II Mistrzostwach Gminy Zakliczyn w Siatkówce Kobiet oraz II Halowym Turnieju Piłki Nożnej. Karty zgłoszeń oraz regulaminy są do pobrania z naszego portalu pod banerem "Ferie na sportowo" - po prawej stronie artykułów na samym dole banerów "Zakliczyninfo poleca".

II  Mistrzostwa  Miasta i Gminy Zakliczyn w siatkówce kobiecej – Zakliczyn 2012

                                                                        REGULAMIN



1.    Kategorie wiekowe:
•    I kat. rocznik 1999 i młodsze
•    II kat. rocznik 1998 i starsze
2.    Turniej drużyn ruchu amatorskiego z terenu Gminy Zakliczyn organizowany przez: Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Narkomanii oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie, Zakliczyńskie Centrum Kultury oraz  Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum  w Zakliczynie.
3.    Zgłaszający: szkoły, świetlice lub osoby indywidualne
4.    Skład drużyn: 10 zawodniczek (6 grających + 4 rezerwa)
5.    Warunki udziału:
•    złożenie pisemne zgłoszenia drużyny do dnia 14 lutego 2012 r.  w ratuszu (Burmistrzówka – pełnomocnik Burmistrza Maria Dudek , Biuro Instruktorskie ZCK – Anna Kusek) ze wskazaniem osoby kapitana drużyny, imion i nazwisk oraz dat urodzenia zawodniczek
•    zgoda rodziców i oświadczenie o braku przeciwwskazań lekarskich oraz opieka osoby pełnoletniej - dotyczy to drużyn złożonych z osób, które nie ukończyły 18 roku życia
•    oświadczenie o braku przeciwwskazań lekarskich do udziału (osoba dorosła)
6.    Rodzaj systemu rozgrywek /pucharowy lub „każdy z każdym”/ ogłoszony będzie po dokonaniu rejestracji zgłoszeń drużyn na stronie: www.zakliczyninfo.pl
7.    Turniej odbędzie się 22 lutego - odprawa drużyn o godzinie 9 – tej.
8.    Finaliści otrzymają medale i dyplomy.
9.    Zawodniczki będą poddawane weryfikacji, która będzie odbywała się na zasadzie przedstawienia dowodu tożsamości (dowód osobisty, prawo jazdy, legitymacja szkolna lub inny dokument ze zdjęciem). Weryfikacja będzie mogła nastąpić przed, w trakcie lub bezpośrednio po każdym meczu. Do weryfikacji zawodników upoważniony jest przedstawiciel Organizatora, sędzia zawodów oraz kapitan każdej z drużyn. W przypadku braku lub odmowy okazania dowodu tożsamości zespół zostaje ukarany walkowerem.
10.    Zgodnie z uregulowaniami prawnymi osoby uprawiające rekreacje ruchową winny posiadać ważne badania lekarskie, potwierdzające możliwość udziału w rozgrywkach. W przypadku braku zaświadczeń, zawodniczka  nie powinna występować w składzie zespołu. Za posiadanie badań lekarskich odpowiedzialny jest zgłaszający drużynę do rozgrywek.
11.    Drużyny uczestniczące w Turnieju halowymi ubezpieczają się od nieszczęśliwych wypadków na własny koszt.
12.    Protesty dotyczące meczu muszą być złożone przez opiekuna drużyny nie później niż 10 minut po zakończeniu meczu.
13.    Organizator rozpatruje wszelkie sprawy sporne wynikłe w trakcie trwania rozgrywek oraz po ich zakończeniu.

REGULAMIN TURNIEJU W HALOWEJ PIŁCE NOŻNEJ W ZAKLICZYNIE

I. Sprawy organizacyjne

1.    Turniej to rozgrywki halowej piłki nożnej z udziałem drużyn amatorskich i klubowych w kategorii:
a)    trampkarz młodszy-urodzeni w 1999 i młodsi.
b)    trampkarz starszy- urodzeni w 1997 i młodsi.
c)    junior młodszy-urodzeni w 1995 i młodsi.
2.    Terminy rozgrywek
a)    trampkarz młodszy,  trampkarz starszy –15 lutego 2012 r.
b)    junior młodszy– 16 lutegto 2012 r.
3.    Organizatorem Ligi Halowej Piłki Nożnej są:
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Narkomanii oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie, Zakliczyńskie Centrum Kultury oraz  ZSP im. J. Piłsudskiego w Zakliczynie
4.    Do kompetencji Organizatora należy:
a)    podejmowanie decyzji dotyczących: respektowania regulaminu i systemu rozgrywek
b)    weryfikacja zawodników, meczów i kar
c)    rozpatrywanie odwołań.
5.    Zgłoszenia drużyn przyjmowane są w ratuszu:  siedzibie Centrum Kultury oraz w Burmistrzówce w terminie do 06  lutego 2012 roku na podanej w załączniku regulaminu „Karcie zgłoszenia drużyny”. Kartę zgłoszenia można pobrać ze strony internetowej: www.zakliczyninfo.pl
6.    Drużyna zostaje dopuszczona do rozgrywek po spełnieniu następujących warunków: a) zgłoszeni zawodnicy muszą obowiązkowo dostarczyć zgodę rodzica zezwalającą na udział w turnieju (formularz dostępny na stronie internetowej): www.zakliczyninfo.pl
b) drużyna posiada pełnoletniego opiekuna
7.    Miejscem rozgrywania meczy jest Hala Sportowa ZSP w Zakliczynie.
8.    Harmonogram rozgrywania poszczególnych meczy zostanie opublikowany na stronie: www.zakliczyninfo.pl
9.    Zawodnicy będą poddawani weryfikacji, która będzie odbywała się na zasadzie przedstawienia dowodu tożsamości (dowód osobisty, prawo jazdy, legitymacja szkolna lub inny dokument ze zdjęciem). Weryfikacja będzie mogła nastąpić przed, w trakcie lub bezpośrednio po każdym meczu. Do weryfikacji zawodników upoważniony jest przedstawiciel Organizatora, sędzia zawodów oraz kapitan każdej z drużyn. W przypadku braku lub odmowy okazania dowodu tożsamości zespół zostaje ukarany walkowerem.
10.    Zgodnie z uregulowaniami prawnymi osoby uprawiające rekreacje ruchową winny posiadać ważne badania lekarskie, potwierdzające możliwość udziału w rozgrywkach. W przypadku braku zaświadczeń, zawodnik nie powinien występować w składzie zespołu. Za posiadanie badań lekarskich odpowiedzialny jest zgłaszający drużynę do rozgrywek.
11.    Drużyny uczestniczące w Turnieju halowymi ubezpieczają się od nieszczęśliwych wypadków na własny koszt.
12.    Protesty dotyczące meczu muszą być złożone przez opiekuna drużyny nie później niż 10 minut po zakończeniu meczu.
13.    Organizator rozpatruje wszelkie sprawy sporne wynikłe w trakcie trwania rozgrywek oraz po ich zakończeniu.

II. System rozgrywek

1.    Drużyna składa się maksymalnie z 10 zawodników (4 w „polu” + 1 bramkarz + max. 5 rezerwowych). Obowiązuje lista startowa podana przed pierwszym meczem. Nie ma możliwości „transferu” zawodników między drużynami
2.    Warunkiem dopuszczenia drużyny do rozgrywek jest:
a)    wypełnienie „Karty zgłoszenia drużyny”
b)    dostarczenie podpisanych formularzy „Zgody rodzica” co najmniej 5 zawodników
c)    wypełnienie protokołu meczowego
3.    W zależności od ilości zgłoszonych drużyn organizator zastosuje odpowiedni system rozgrywek a harmonogram zostanie podany uczestnikom.
W skład drużyny mogą wchodzić zawodnicy grających czynnie w rozgrywkach PZPN.
4.    Zawodnicy występują w jednolitych, ponumerowanych strojach lub narzutkach. Bramkarz musi grać w stroju odróżniającym się kolorystycznie od strojów drużyn.
5.    Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 pkt, za remis 1 pkt., za porażkę 0 pkt.
6.    Zespół, który nie stawi się na mecz zostaje ukarany walkowerem 0:3.
7.    Kara za pierwszy walkower -3 pkt., trzy walkowery powodują wykluczenie drużyny z rozgrywek.
8.    Jeżeli drużyna wykluczona z rozgrywek nie rozegra minimum 50 % zaplanowanych spotkań, wówczas jej wyniki są anulowane.
9.    O kolejności miejsc w tabeli decyduje:
a)    ilość zdobytych punktów
b)    wynik bezpośredniego spotkań.
c)    korzystniejsza różnica bramek
d)    większa ilość strzelonych bramek
10.    Obowiązuje ściśle terminarz podany przez Organizatora. Wszelkie prośby o zmiany terminów meczy pomiędzy zainteresowanymi drużynami muszą być zgłaszane organizatorom przed turniejem. Organizator zastrzega sobie prawo zmian ustalonego harmonogramu tj. zmianę kolejności rozgrywanych meczy.

III. Przepisy gry

1.    W rozgrywkach obowiązują wybrane przepisy gry w piłkę nożną zespołów 5-osobowych obowiązujące w Komisji ds. piłki nożnej pięcioosobowej przy Polskim Związku Piłki Nożnej oraz przepisy PZPN.
2.    Mecze rozgrywane są na boisku o wymiarach 36m x 19m, bramki 2m x 3m., piłką przystosowaną do gry w piłkę nożną halową.
3.    Czas gry 2 x 10 minut bez przerwy, następuje tylko zmiana stron.
4.    Jeżeli jedna z drużyn nie stawi się na boisku gotowa do gry najpóźniej 5 minut po terminie ustalonym przez Organizatora, sędzia odgwizduje walkower.
5.    Aby mecz mógł się rozpocząć, na boisku musi znajdować się, co najmniej 4 zawodników.
6.    Czas gry może być zatrzymany, na sygnał sędziego prowadzącego zawody
7.    W czasie gry można zmieniać zawodników oraz bramkarza (zmiany „hokejowe”) w „strefie zmian”, która dotyczy własnej połowy boiska, gdzie znajduje się ławka z zawodnikami rezerwowymi. Ilość zmian jest nieograniczona.
8.    W czasie trwania meczu prawo zwrócenia się do sędziego ma tylko i wyłącznie kapitan drużyny, który powinien być oznaczony opaską, każdy inny zawodnik może zostać ukarany żółtą kartką.
9.    Mecze prowadzą sędziowie wytypowani przez Organizatora.
10.    Sędziowie mają prawo karania zawodników żółtymi kartkami. Zawodnik upomniany żółtą kartka zostaje wykluczony z gry na 2 minuty, pokazanie 3 żółtej kartki temu samemu zawodnikowi jest równoznaczne z okazaniem mu czerwonej kartki i całkowitym wykluczeniem z gry w danym spotkaniu a zespół dopiero po odbyciu 2 minutowej kary czasowej może uzupełnić skład następnym zawodnikiem.
11.    Zawodnik, który otrzyma bezpośrednio czerwoną kartkę jest odsunięty od występu, w co najmniej 1 kolejnym meczu, chyba, że Organizator zdecyduje inaczej. Wyjątek stanowi otrzymanie 3 żółtych kartek (w konsekwencji czerwonej) w tym samym spotkaniu przez zawodnika (może grać w następnym meczu).
12.    Zawodnik, który otrzymał czerwoną kartkę nie może powrócić do gry, ani zajmować miejsca na ławce rezerwowych. Zawodnik rezerwowy może wejść do gry w jego miejsce po upływie dwóch minut od wykluczenia partnera z drużyny.
13.    Kary w postaci żółtych kartek nie sumują się, nie przechodzą na kolejne spotkania.
14.    Za czynną napaść na osoby reprezentujące organizatora (sędziów),  innego zawodnika lub współpartnera, zawodnik zostaje ukarany wykluczeniem z Turnieju (kara może obowiązywać również w kolejnych edycjach).
15.    Przed każdym meczem musi zostać wypełniony protokół meczowy
16.    Opiekun drużyny zobowiązany jest do wypełnienia protokółu meczowego.
17.    Za wystawienie do gry zawodnika nieuprawnionego, zawieszonego, obywającego karę dyskwalifikacji lub pod obcym nazwiskiem grozi:
a)    zespołowi - walkower,
b)    zawodnikowi – dyskwalifikacja w całym turnieju.
18.    Piłkę do gry po rzucie od bramki wprowadza bramkarz nogą lub ręką na całym boisku.
19.    Uderzenie piłką w sufit lub „przewieszkę” powoduje rzut wolny pośredni.
20.    Rzut karny wykonywany jest z odległości 7 m od bramki.
21.    Obowiązuje odległość 3 m od piłki przy wykonywaniu stałych fragmentów gry.
22.    Za grę wślizgiem przyznaje się rzut wolny pośredni.
23.    Czas rozpoczęcia gry po stałym fragmencie lub w czasie rozpoczęcia akcji od bramkarza wynosi 4 sekundy.
24.    Auty wybijane są z linii bocznych, z miejsca, w którym piłka opuściła boisko
25.    Zawodnik drużyny przeciwnej nie może blokować wykonania stałych fragmentów gry a uniemożliwienie szybkiego wprowadzenia piłki do gry karane jest żółtą kartką i dwuminutowym wykluczeniem z meczu
26.    Obowiązuje obuwie sportowe o jasnych, kauczukowych podeszwach (trampki, półtrampki, „halówki”).

IV. Nagrody

1.    Za zdobycie miejsc I-III drużyny otrzymują:
a)    I miejsce medale i pamiątkowy dyplom
b)    II miejsce medale i pamiątkowy dyplom    
c)    III miejsce medale i pamiątkowy dyplom    
2.    „Król strzelców” otrzymuje dyplom

V. Uwagi

1.    Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki powstałe podczas trwania zawodów i za rzeczy pozostawione na terenie obiektu.
2.    Za usterki stwierdzone w szatniach, odpowiedzialność ponoszą drużyny.
3.    Zabrania się spożywania napojów alkoholowych, oraz palenia papierosów w szatniach i na terenie obiektu.
4.    Zgłoszenie drużyny do rozgrywek równoznaczne jest z akceptacją niniejszego regulaminu.
5.    Organizator ma prawo do publikowania i rozpowszechniania imienia, nazwiska i wizerunku uczestników Ligi. Organizator zastrzega sobie prawo do publikacji i rejestracji materiałów związanych z przebiegiem rozgrywek oraz udostępniania tych materiałów osobom trzecim.
6.    Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego regulaminu oraz ewentualnego zawieszenia rozgrywek.
 

Wynajme
Gospodarstwo

 
© Oficjalny Portal Internetowy Zakliczyńskiego Centrum Kultury w Zakliczynie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: M. Papuga. Regulamin witryny www.zakliczyninfo.pl.
Design by :.