Rozpoczynamy serwis informacyjny 12. Święta fasoli, które odbędzie się 10 i 11 września w Zakliczynie. Pewne informacje w szeroko rozumianym temacie "Pięknego Jaśka"już podawałem, m.in. ogólny zarys programowy imprezy, ofertę dla chcących przygotować stoiska podczas Jarmarku Produktu Lokalnego w dniu 11 września, czy ostatnio informację o zbliżającym się terminie rejestracji "fasoli Piękny Jaś z doliny Dunajca" jako produktu chronionego na europejskim rynku. Dziś rozpoczynam serię cyklu informacyjnego na temat wydarzenia - wszystkie artykuły z tego cyklu znajdą się pod banerem "Święto fasoli 2011" z prawej strony witryny "Zakliczyn poleca". Zaczynam od pierwszego punktu programu, czyli konferencji metodycznej "Kuźnia pomysłów", którą wraz z Lokalną Grupą Działania Dunajec - Biała organizujemy 10 września (sobota) w sali im. S. Jordana w ratuszu. Konferencja adresowana jest do producentów produktu tradycyjnego, agroturystów, działaczy stowarzyszeń i tych wszystkich mieszkających na terenach wiejskich zainteresowanych pozyskiwaniem środków na własne pomysły i projekty.
Podczas konferencji odbędą się praktyczne warsztaty pisania wniosków o środki unijne. Dla LGD Dunajec - Biała to przedsięwzięcie wpisuje się w realizowany program TORE nad którym patronat objął Jerzy Buzek - przewodniczący Parlamentu Europejskiego. Na konferencji będą obecni też specjaliści z Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie, tak więc warto zapisać swój udział w tym projekcie, bo jest to nieodpłatna oferta, a korzyść będzie większa niż wielu różnych ofert, które brzmią zachęcająco, ale efekty bywają różne. Konferencja metodyczna rozpocznie się o godzinie 10 - tej. Po pierwszej części - między 13 a 14 -tą będzie przerwa na posiłek - druga część rozpocznie się o 14 -tej i potrwa do 17 -tej. Zapisy na konferencję proszę kierować do Biura LGD Dunajec - Biała, ul. Browarki 7, tel. 14 66 53 737. Im wcześniej tym lepiej, bo ilość miejsc w sali im. S. Jordana jest ograniczona i liczy się kolejność zgłoszeń. W kolejnym artykule przypomnę zasady udziału w Jarmarku Produktu Lokalnego.