Logo 1
 

W trakcie sprawozdania z działalności międzysesyjnej podczas 7. sesji Rady Miejskiej w Zakliczynie burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn Jerzy Soska przedstawił schemat organizacyjny Urzędu Miejskiego w Zakliczynie .
altJerzy Soska: W okresie pomiędzy poprzednią, a obecną sesją Rady Miejskiej pracowaliśmy nad strukturą organizacyjną Urzędu Miejskiego. Jest to pierwsza prezentacja struktury Urzędu, który tak będzie funkcjonował od 1 lipca 2011 roku (link z graficznym obrazem schematu organizacyjnego UM w Zakliczynie można otworzyć pod artykułem -p. K.D.). Z pracy odeszła już pani Zofia Pawłowska, 30 czerwca kończy pracę w Urzędzie Maria Gondek, a w terminie późniejszym będziemy się żegnać z zastępcą Skarbnika Marią Kumorek. Zmieniamy schemat organizacyjny i sposób funkcjonowania Urzędu Miejskiego którego struktura oparta będzie na trzech referatach. Referat Inwestycji Gminnych oraz Gospodarki Przestrzennej i Komunikacji na czele którego stać będzie burmistrz Stanisław Żabiński, a pracować w nim będą: Barbara Idzik - stanowisko ds. Wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych oraz inwestycji celu publicznego, Honorata Kafel - stanowisko ds. inwestycji gminnych, Grzegorz Wąsik - stanowisko ds. dróg, Aneta Majewska - Ochwat - połączone stanowisko ds. zamówień publicznych (część zadań) i ochrony środowiska. Część zadań związanych z ochroną środowiska będzie realizował Henryk Kosakowski.

Zaplanowałem utworzenie w ramach tego referatu Zespołu ds. Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska którego kierownikiem będzie Franciszek Gajda który zajmuje się mieniem komunalnym i regulacją stanu prawnego dróg gminnych. W tym zespole Henryk Kosakowski zajmował się będzie podziałem i rozgraniczeniem nieruchomości, melioracją, oświetleniem ulicznym oraz ochroną przyrody, a Krystyna Krupska zajmować się będzie zadaniami z zakresu planowania przestrzennego, budownictwa i ochrony dóbr kultury.
Drugi referat podległy sekretarzowi Januszowi Krzyżakowi to referat Organizacyjno - Administracyjny i Spraw Obywatelskich. W tym referacie kierownikiem jest sekretarz -  Janusz Krzyżak, Anna Pachota zajmować się będzie sprawami kancelaryjnymi i archiwum oraz sekretariatem,  Krystyna Potok  - punkt obsługi klienta i sprawy kadrowe, Dariusz Kusiak - stanowisko ds. informatyki odpowiada również za stronę internetową www.zakliczyn.pl , Teresa Zając - obsługą Rady Miejskiej i rolnictwem, Anna Galas - stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i transportu lokalnego, Krystyna Majewska - stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych. W ramach tego referatu jest też Zespół Gospodarczy w składzie: Bolesław Żychowski - konserwator oraz dwie panie zatrudnione na 1/2 etatu celem utrzymania czystości w Urzędzie: Kazimiera Krakowska i Wanda Jakubik - Kot.
Trzeci referat podległy Urszuli Nowak - Skarbnik Gminy to Referat Finansowo - Księgowy odpowiedzialny za prawidłowe planowanie i wydawanie pieniędzy z Budżetu Gminy. W tym referacie są też zmiany. Nie będzie zastępcy Skarbnika, ale Główny Księgowy Urzędu Miejskiego który odpowiadał będzie za środki związane z utrzymaniem Urzędu Miejskiego (płace pracowników i zakupy związane z funkcjonowaniem Urzędu). Bez zmian pozostają stanowiska zajmowane przez Małgorzatę Kraj  i Joannę Milczewską - obie zajmują się finansami i księgowością. Maria Adamczyk zajmować się będzie sprawami płac pracowników i dokładamy tutaj sprawy związane z inwentaryzacją. Aleksandra Kruk która pracuje w kasie Urzędu, zajmuje się też promocją Gminy i będzie wchodzić w sprawy związane z podatkiem VAT. Tutaj utworzyłem taki podreferat który nosi nazwę Referatu Podatków i Opłat Lokalnych, którego szefem będzie Agnieszka Kusiak i opuszczając dotychczasowe stanowisko zabierze z sobą sprawy związane z gospodarowaniem mieniem komunalnym, podatku od środków transportu i przejmie część obowiązków po Zofii Pawłowskiej. Jest tutaj nowe stanowisko ds. poboru opłat targowych i parkingowych. Tak to nazwałem ale proszę się nie obawiać, że to jest jakiś rozrost bo tu w wymiarze 1/2 etatu będą zatrudnione panie, które pobierają opłaty targowe natomiast na umowę - zlecenia będą wykonywać zadania związane z opieką przy dowozie dzieci do szkół. Pozostałe osoby pozostają bez zmian, tj. Marta Platenik - stanowisko ds. wymiaru podatku, Katarzyna Gemza - stanowisko ds. księgowości podatkowej.
Z referatu finansowo - księgowego zostały wyłączone osoby, które będą teraz pracować w Gminnym Zespole Obsługi Szkół i Przedszkoli i do tej jednostki przechodzą; Maria Krupska która będzie w GZOSiP główną księgową, Małgorzata Krajewska - będzie tam księgową, Janina Galas - będzie odpowiadać za płace i na pół etatu Agnieszka Malisz, a za całość odpowiadać będzie dyrektor Jaworska. Tak jednostka - GZOSiP - podlegać będzie bezpośrednio mnie. Powiem jeszcze o innych stanowiskach i jednostkach bezpośrednio podlegających burmistrzowi. Stanowiska samodzielne to:  Urząd Stanu Cywilnego - kierownik Lucyna Skalska i  zastępcą Jolanta Budyn która wypełnia też zadania związane z obroną cywilną, zarządzaniem kryzysowym oraz ochroną informacji niejawnych. Radca prawny zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu, stanowisko ds. kontroli wewnętrznej 1/3 etatu i pełnomocnik ds. profilaktyki zatrudniona Zofia Pawłowska na umowie - zlecenia. Mamy też pięć jednostek organizacyjnych podlegających burmistrzowi, tj.: Zakliczyńskie Centrum Kultury, Gminna Biblioteka Publiczna, Zakład Oczyszczania i Kanalizacji, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej oraz wspomniany, nowo utworzony Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli wraz ze szkołami podstawowymi, gimnazjami (zespołami szkół), przedszkolami.      
Ponieważ są tutaj sołtysi i przedstawiciele mediów informacyjnych, to korzystając z tej okazji chciałbym żeby do społeczeństwa docierała prawdziwa i pełna informacja, żeby nie było takiego przekonania że tworzę nowe stanowiska, referaty, że jest rozrost administracji - a sytuacja jest zupełnie inna. W związku z tym podaję informacje o zaprezentowanych zmianach w ujęciu liczbowym. W tej chwili w Urzędzie łącznie z burmistrzem w przeliczeniu na etaty jest 30 i 3/4 etatu i jak państwo sobie porównacie z urzędami w podobnych gminach, to uważam, że na ich tle wypadamy jako jeden z mobilniejszych i sprawniejszych urzędów, np. w Urzędzie Miejskim w Tuchowie jest 46 etatów. Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości, chciałem państwu pokazać zestawienie odnośnie płac  bo krążą takie mity ile to się w Urzędzie zarabia. Średnia płaca brutto pracowników Urzędu Miejskiego w Zakliczynie to 3200 złotych, a proszę zerknąć na stronę Urzędu Miejskiego w Wojniczu - która to Gmina ma i zadłużenie większe od naszej i raport zlecili do opracowania ekspertom za 25 tysięcy złotych netto - to zobaczycie, że wynagrodzenie pracowników wynosi tam 4500 złotych. Tu i tam dotyczy to średnich płac bez kadry kierowniczej urzędów. Dla mnie nie jest to wygodne, bo presja płacowa ze strony urzędników na pewno będzie. Chciałem o tym państwu powiedzieć, żebyście wiedzieli za czym głosujecie i na co wydajecie pieniądze. Jeśli chodzi o GZOSiP to w konkursie na stanowisko dyrektora wystartowała pani Małgorzata Jaworska jako jedyna osoba i została powołana na to stanowisko. Jest nauczycielką w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie, ma potrzebne do pełnienia nowej funkcji kwalifikacje. Na razie do końca sierpnia pracować będzie w wymiarze 1/2 etatu żeby mogła w macierzystej szkole zakończyć rok szkolny i myślę, że od września rozpocznie pracę w GZOSiP w pełnym wymiarze etatu. Chciałbym podkreślić, że przy zaprezentowanych zmianach które mogą ulec jeszcze niewielkim korektom, nie zwiększamy, lecz wprost przeciwnie - zmniejszamy liczbę etatów w Urzędzie Miejskim.

Graficzny schemat organizacyjny Urzędu Miejskiego w Zakliczynie

Wynajme
Gospodarstwo

 
© Oficjalny Portal Internetowy Zakliczyńskiego Centrum Kultury w Zakliczynie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: M. Papuga. Regulamin witryny www.zakliczyninfo.pl.
Design by :.