Logo 2
 

b_250_100_16777215_00_images_stories_reportaz_klucz1_003.jpgPodczas Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia „Klucz” został przyjęty program działania zaproponowany przez Prezesa Zarządu oraz Oddziały Stowarzyszenia, a także członków i delegatów w dyskusji podczas WZC w dniu 19 marca 2013 roku. Program został przyjęty jednomyślnie w uchwale nr 5 WZC Stowarzyszenia „Klucz”.

Program działania Stowarzyszenia „Klucz” na rok 2013

W roku 2012 przyjęliśmy nowy statut Stowarzyszenia i uzyskaliśmy status organizacji pożytku publicznego. Wkraczamy w inną rzeczywistość i jakość m.in. poprzez to, że działalność „Klucza” zaczyna koncentrować się w klubach i oddziałach Stowarzyszenia – to stąd wynikają najważniejsze cele do realizacji zapisane w § 5 naszego statutu. Rok 2013 winien służyć wzmocnieniu nowej formuły działalności Stowarzyszenia, kontynuacji rozpoczętych programów oraz inicjowaniu kolejnych projektów.

b_250_100_16777215_00_images_stories_reportaz_klucz1_006.jpgZgodnie z tym założeniem proponuję program działalności Stowarzyszenia „Klucz” na rok 2013 ujęty w następujących punktach i uzupełniony o wnioski oddziałów, klubów zawarte w protokołach z Walnych Zebrań Członków Oddziałów Stowarzyszenia „Klucz” i ewentualne wnioski z dyskusji :

1. Współpraca z Zakliczyńskim Centrum Kultury w realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia „Klucz” i instytucji kultury.

2. Realizacja programów Ośrodków Wsparcia: w Gwoźdźcu i w Zakliczynie w ramach wspólnego projektu czterech stowarzyszeń pod nazwą Akademia dla Aktywnych przewidzianych do końca roku 2013, a w razie kontynuacji programu przez Gminę Zakliczyn w roku 2014 złożenie aplikacji na działalność pięciodniowego OW.

3. Udział w realizacji programu Miejscowości Tematyczne w Małopolsce realizowanego przez Fundację BIS w Krakowie przy wsparciu EWSiP z Elbląga w którego finale biorą udział miejscowości Gwoździec i Ruda Kameralna. Miejscowości zgłoszone zostały do programu przez LGD Dunajec – Biała, ale inicjatorem udziału w programie i w uzyskanym efekcie decydujący udział ma Stowarzyszenie Klucz.

4. b_250_100_16777215_00_images_stories_reportaz_klucz1_007.jpgWspółorganizacja imprez promocyjnych gminy Zakliczyn w roku 2013, przede wszystkim; II Majówki Historycznej, Dni Powiatu Tarnowskiego, Święta fasoli i Święta chleba – Turnieju Sołectw.

5. Kontynuacja zainicjowanego przez Stowarzyszenie Klucz plebiscytu mającego na celu wyłonienie i nagradzanie osób oraz instytucji działających na rzecz społeczności lokalnej w formie Nagrody Honorowej „Jordan”, wspieranie plebiscytów mających na celu promocję lokalnych środowisk i liderów organizowanych na portalu ZCK Zakliczyninfo .

6. Przy współdziałaniu z Zakliczyńskim Centrum Kultury przygotowywanie wspólnych projektów grantowych przeznaczonych na realizację celów statutowych Stowarzyszenia i ZCK.

7. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz władzami samorządowymi w ramach Porozumienia „Razem dla Zakliczyna.”

8. Wzmacnianie programowych podstaw oddziałów Stowarzyszenia poprzez organizację warsztatów studyjnych dla liderów oddziałów oraz przedsięwzięć programowych w środowisku działania oddziałów.

9. Współdziałanie z Burmistrzem Miasta i Gminy Zakliczyn i Rady Miejskiej w Zakliczynie na rzecz uzyskania lokum dla tzw. „Domu Zakliczyńskiego” , który pełniłby rolę lokalnej Izby Pamiątek Historycznych zgromadzonych w byłym Muzeum Pod Wagą.

10. Realizacja wniosków i planów zapisanych w protokołach WZC oddziałów Stowarzyszenia Klucz oraz zgłoszonych w dyskusji podczas WZC.

Wnioski zgłoszone w dyskusji podczas WZC Stowarzyszenia Klucz.

1) Polepszenie kanału informacyjnego o ofercie Stowarzyszenia „Klucz” i ZCK poza informacją zamieszczaną w Internecie.

2) Dokonanie zmiany formuły „Święta chleba – Turnieju Sołectw” poprzez organizację imprezy na terenie różnych sołectw oraz poprzez wprowadzenie innej formy nagradzania uczestników (osobno grupy wieńcowe, osobno turniej sołectw).

3) Złożenie wniosku do władz samorządowych o przekazanie Stowarzyszeniu „Klucz” Domu dla Ubogich w Zakliczynie w celu stworzenia tam „Domu Zakliczyńskiego – Izby Pamiątek” w miejsce Domu Pod Wagą.

4) Zorganizowanie przez Stowarzyszenie „Klucz” konkursu dla młodzieży szkolnej popularyzującego działalność sołtysów i radnych pod tytułem „I kto tu rządzi.”

5) Podjęcie przez Stowarzyszenie „Klucz” działań zmierzających do renowacji nagrobków spoczywających na cmentarzu w Zakliczynie postaci zasłużonych dla Zakliczyna i Ojczyzny poprzez utworzenie funduszu ratunkowego, organizację kwesty np. podczas Wszystkich Świętych w dniu 1 listopada.

Wnioski oddziałów, klubów zawarte w protokołach z Walnych Zebrań Członków Oddziałów Stowarzyszenia „Klucz”.

1) Klub Aktywnych Faliszewian:

- doposażenie świetlicy profilaktycznej w Faliszewicach; zakup krzeseł i stolików oraz sprzętu RTV,

- doposażenie kuchni w świetlicy profilaktycznej w Faliszewicach.

2) Grupa Regionalna Charzewice:

- udział w programie Miejscowości Tematyczne Małopolski,

- udział w Święcie chleba – Turnieju Sołectw,

- współpraca bieżąca z jednostką OSP w Charzewicach,

- pozyskanie środków na rozwój Stowarzyszenia poprzez aplikację do „Małych projektów” LGD oraz z nagrody Burmistrza za Turniej Sołectw podczas Dożynek w Filipowicach w 2012 roku,

- pozyskiwanie środków na działalność poprzez odpis 1% podatku PIT, od sponsorów oraz sprzedaż produktów kulinarnych.

3) Klub Przyjaciół SOD „Filipowice”:

- organizacja wyjazdów Strażackiej Orkiestry Dętej na przeglądy i występy,

- zakup stroików i ustników do instrumentów,

- zorganizowanie wycieczki dla Orkiestry,

- nagranie płyty Orkiestry,

- organizacja obchodów 20 – lecia działalności Orkiestry,

- działanie na rzecz nowego wizerunku Orkiestry

Ponadto zgłoszono wnioski pod adresem;

- jednostki OSP w Filipowicach - o sprzedaż starych instrumentów i zakup nowych z pozyskanych środków ze sprzedaży,

- ZCK - o pomoc finansową w zorganizowaniu 20 – lecia działalności Orkiestry.

4) Grupa Regionalna Gwoździec:

- uzyskanie środków finansowych na zakup strojów dla zespołu dziecięcego ZF „Gwoździec”,

- uzyskanie środków finansowych w celu przygotowania pomieszczeń na stroje i eksponaty ZF „Gwoździec” w Domu Strażaka,

- pomoc w przygotowaniu nowego programu artystycznego ZF „Gwoździec”,

- pomoc ZF „Gwoździec” w organizacji wyjazdów na przeglądy i festiwale,

- przygotowanie się do przyjęcia Zespołu „Iglice” z Węgier,

- pomoc ZF „Gwoździec” w organizacji wyjazdy na Litwę.

5) Klub Seniora „Pogodni”:

- pozyskiwanie funduszy na rzecz Stowarzyszenia poprzez odpis 1% podatku PIT, od sponsorów, np. Bank Spółdzielczy Rzemiosła,

- udział w warsztatach organizowanych przez Stowarzyszenie Klucz w ramach Akademii dla Aktywnych,

- organizacja wycieczek krajoznawczych, wyjazdy do wód termalnych,

- udział w uroczystościach patriotycznych i regionalnych,

- organizacja wycieczek rowerowych po najbliższej okolicy,

- organizacja imprez typu; Dzień Matki, Opłatek, Zapusty,

- organizacja zabaw tanecznych dla seniorów.

 

Wynajme
Gospodarstwo

 
© Oficjalny Portal Internetowy Zakliczyńskiego Centrum Kultury w Zakliczynie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: M. Papuga. Regulamin witryny www.zakliczyninfo.pl.
Design by :.