Szkoła Podstawowa w Stróżach w minionym roku szkolnym uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie „Rozwijanie zdolności najmłodszych uczniów w szkole” jak Szkoła Odkrywców Talentów. W marcu tego roku odbyła się w Warszawie I konferencja na której szkoła otrzymała nominację, która upoważniała do ubiegania się o wyróżnienie za najciekawsze projekty realizowane od grudnia do czerwca i przesłane do organizatorów do końca września. Innowacyjne działania podjęte przez szkołę spełniły kryteria określone regulaminem i szkoła w Stróżach znalazła się w gronie 50 wyróżnionych szkół na 140 nominowane. W dniach 7-8 listopada w Warszawie odbyła się II konferencja podsumowująca realizację tego zadania połączona z wręczeniem wyróżnionym szkołom nagród i dyplomów. W konferencji uczestniczyła pani dyrektor Elżbieta Malawska – Pajor oraz Elżbieta Soska koordynator projektu. Ponadto celem konferencji była wymiana dobrych praktyk sieci Szkół Odkrywców Talentów, a także poszerzenie poziomu wiedzy uczestników w zakresie sposobów identyfikowania i rozwijania zainteresowań oraz predyspozycji i zdolności najmłodszych uczniów w szkole.
W drugim dniu konferencji wiceminister Joanna Berdzik, wraz z dyrektorem Ośrodka Rozwoju Edukacji Piotrem Dmochowskim-Lipskim, wręczyli dyrektorom i przedstawicielom szkół wyróżnienia za podjęcie ciekawych działań związanych z rozwijaniem zdolności najmłodszych uczniów podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych. Szkoły te przedstawiły najlepsze praktyki w rozwijaniu potencjału uczniów klas I-III. Wręczając wyróżnienia, wiceminister Joanna Berdzik powiedziała „Wszystkie dzieci mają jakieś talenty, naszym zadaniem jest odpowiednio je rozpoznać i wspierać ich rozwój. Zależy nam na tym, aby wszystkie szkoły mogły skorzystać z waszych doświadczeń, rad i pomocy”. Dwudniową konferencję zorganizowano w ramach projektu „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym", współfinansowanego przez Unię Europejską . Jego efektem ma być m.in. wprowadzenie zmian legislacyjnych i metodycznych, a także pogłębiona analiza obecnie istniejącego systemu, w tym dotycząca organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad.