W wyniku przeprowadzonych w dniu 21 listopada 2012 r. wyborów do Młodzieżowej Rady Gminy Zakliczyn wyłoniona została grupa 15 radnych wchodzących w skład tego gremium. Ogółem w wyborach w trzech okręgach głosowania wzięło udział 23 kandydatów. Na posiedzeniu w dniu 30 listopada br.
Gminna Komisja Wyborcza w składzie:
1) Bryan Stańczyk – przewodniczący GKW
2) Karolina Łopatka – sekretarz GKW
3) Sabina Pachota – członek GKW
ustaliła wyniki wyborów. Informujemy, że radnymi Młodzieżowej Rady Gminy Zakliczyn kadencji 2012-2014 zostali:
- radni wybrani w okręgu głosowania Nr 1 (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie):
1) Patrycja Gondek
2) Edyta Górska
3) Alicja Kaczor
4) Ewelina Wolak
5) Tomasz Wójcik
6) Ewa Zwolińska
- radni wybrani w okręgu głosowania Nr 2 (Gimnazjum w Zakliczynie):
7) Wiktoria Biel
8) Nikodem Kubisz
9) Natalia Majewska
10) Magdalena Matras
11) Piotr Okoński
12) Gabriela Olszańska
- radni wybrani w okręgu głosowania Nr 3 (Gimnazjum w Paleśnicy):
13) Justyna Nowak
14) Łukasz Ojczyk
15) Agnieszka Szczecina
Młodzieżowa Rada Gminy jest reprezentacją uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych uczących się na terenie Gminy Zakliczyn, a jej kadencja trwa 4 semestry szkolne.
Celem działania Rady jest:
1) reprezentowanie interesów młodzieży wobec instytucji rządowych i samorządowych,
2) kształtowanie postaw patriotycznych i demokratycznych,
3) działanie na rzecz ochrony praw i godności ucznia,
4) promocja kultury, w szczególności tworzonej przez ludzi młodych i do nich adresowanej,
5) organizowanie przez ludzi młodych pomocy charytatywnej.
Rada realizuje swoje cele poprzez:
1) inicjowanie działań dotyczących życia młodych ludzi w Gminie, a w szczególności w zakresie nauki, kultury, sportu, turystyki i ekologii,
2) opiniowanie projektów niektórych uchwał Rady Miejskiej, które regulują rozwój młodego pokolenia i dotyczą nauki, kultury, sportu i ochrony środowiska,
3) nawiązywanie współpracy z krajowymi oraz zagranicznymi organizacjami,
4) koordynację i inspirację inicjatyw młodych ludzi,
5) prowadzenie działalności informacyjno – doradczej,
6) współpracę z samorządami uczniowskimi,
7) podejmowanie uchwał.